Log In

Θυμάστε το DirectX; Έρχεται το DirectX 12 με νέες ενισχυμένες δυνατότητες για Gamers

HoLeeChit's picture

DirectX 12! Χμμμ... Λίγο πολύ όλοι έχουμε ακούσει αυτή τη λέξη, ή την έχουμε συναντήσει όταν θέλουμε να κάνουμε εγκατάσταση ένα παιχνίδι, αλλά πόσοι από εσάς αναρωτηθήκατε "τι είναι αυτό και τι χρησιμεύει;". Όσοι λοιπόν από σας είχατε μια τέτοια σκέψη, εδώ θα σας λυθούν πολλές από τις βασικές σας απορίες, αλλά θα ενημερωθείτε και για το soon to be mainstream Directx 12.

Ας αρχίσουμε από τα βασικά. Τι είναι το DirectX ; To DirectX είναι μια συλλογή από APIs (Application Programming Interfaces) για την διαχείρηση διεργασιών που σχετίζονται με πολυμέσα, και συγκεκριμένα σε game programming και video editing σε Microsoft πλατφόρμες. Με πολύ απλούστερα λόγια είναι το software που επιτρέπει στον CPU να ανταλλάζει πληροφορίες με την GPU καθορίζοντας τον όγκο των πληροφοριών που μεταφέρονται και την ταχύτητα μεταφοράς αυτών ανάμεσα σε CPU και GPU. Μέχρι πρότινος το πρόγραμμα ήταν Single Core για τον CPU (παρόλο που υπάρχουν χρόνια στην αγορά multi core CPUs με extra εικονικούς cores). Όμως η πλειοψηφία των χρηστών δεν κάνει ετήσια upgrades στον Η/Υ τους, με αποτέλεσμα ,κυρίως για τους Gamers, να δέχονται ένα μεγάλο πλήγμα αφού το συστημά τους δεν είναι ικανό να "τρέξει" τους καινούργιους τίτλους. Και εδώ οι φωνές όλων μας εισακούστηκαν και ανακοινώνεται το DirectX 12. BOOM!

Είναι πασιφανές ότι το 12 σημαίνει κάτι καινούργιο και cool, αλλά για πάμε να δούμε βαθύτερα τώρα τι έχει να προσφέρει αυτή η νέα έκδοση. Όπως διάβασα στα περισσότερα sites μεγάλων εταιριών όπως Microsoft AMD και NVIDIA πρόκειται να δούμε τρομερά features. Φράσεις όπως blazingly fast performance, higher framerates per second (υψηλό αριθμό FPS) και low latency με το ήδη υπάρχον hardware του καθενός, είναι η υπόσχεση που φέρνει μαζί του το DirectX 12. Aναλυτικότερα το gaming και οι λοιπές διεργασίες περνάνε σε άλλο επίπεδο. Πλέον αξιοποιούνται όλα τα cores του CPU μας και όχι μόνο ένα και η GPU είναι σε θέση να κάνει τρομερό multitasking. Με αυτό τον τρόπο μεγαλύτερος όγκος δεδομένων μεταφέρεται και οι ταχύτητες εκτοξεύονται στα ύψη, γλιτώνοντας πολύ πολύ πολύ πολύ πολύ χρόνο στους users. Οπότε όπως αναφέρθηκε κερδίζουμε rendering time, latency reduce και υψηλά FPS. Αυτές οι καινοτομίες οφείλονται στο multi-threaded command buffer recording και στα asynchronous shaders.

To multi-threaded command buffer recording ανοίγει διάπλατα το δρόμο επικοινωνίας μεταξύ του CPU ή APU και της GPU , ώστε περισσότεροι πυρήνες να μιλάνε ταυτόχρονα στην κάρτα γραφικών. Με άλλα λόγια, είναι σαν να βγαίνεις από την επαρχιακή οδό με 2 λωρίδες, στην εθνική με πόλυ περισσότερες.( εξήγηση αύξησης ταχύτητας Νο.1)

To asynchonous shaders τώρα είναι σαν να αφαιρούμε τα φανάρια από την εθνική οδό και ελευθερώνουμε την κάρτα γραφικών μας να εκτελέσει περισσότερες διεργασίες στον ίδιο και λιγότερο χρόνο. ( εξήγηση αύξησης ταχύτητας Νο.2)

Επίσης φήμες λένε ότι το DirectΧ 12 εκτός από όλα αυτά τα ωραία πράγματα που θα μας προσφέρει θα ανοίξει και νέους δρόμους όσον αφορά το SLI. Για όσους δεν γνωρίζουν τι είναι το SLI πολύ απλά θα σας πω ότι είναι ο συνδιασμός 2 ή και παραπάνω GPU. Επιστρέφω λοιπόν πάλι στο θέμα. Το DirectX 12 όχι μόνο θα μπορεί να αναγνωρίσει την συστοιχία καρτών σαν 1 κάρτα (OMG) αλλά θα μπορεί να συνδιάσει και διαφορετικές κάρτες από διαφορετικούς manufacturers. BOOOOOOOOOOOM. Aυτό σημαίνει ότι μπορείς να δημιουργήσεις ένα monster gaming pc με παλιές GPUs και να "τρέξεις" όλα τα νέα games που θα κυκλοφορίσουν. Ντόρος επίσης γίνεται για το αν θα μπορέσει να γίνει το ίδιο και με APU επεξεργαστές , δηλαδη CPUs με OnBoard Graphics.

Παρόλα αυτά αυτό το θαύμα ανακοινώθηκε τον Αύγουστο του 2014, αλλά ακόμα δεν υπάρχει επίσημη ημερομηνία κυκλοφορίας του. Το μόνο που ξέρουμε είναι ότι λίγα είναι τα παιχνίδια που έχουν κυκλοφορίσει με DirectX 12 ready υποστήριξη ( Just Cause 3, Rise Of The Tomb Raider κ.α.) και πως θα υποστηρίζεται σε XBOX One και μερικά Windows Phones.

 

Eπίσης σας παρέχουμε μια λίστα με υποστηριζόμενες GPUs

 

NVIDIA:

http://www.geforce.com/hardware/technology/dx12/supported-gpus

 

AMD:

  • AMD Radeon™ R9 Series graphics
  • AMD Radeon™ R7 Series graphics
  • AMD Radeon™ R5 240 graphics
  • AMD Radeon™ HD 8000 Series graphics for OEM systems (HD 8570 and up)
  • AMD Radeon™ HD 8000M Series graphics for notebooks
  • AMD Radeon™ HD 7000 Series graphics (HD 7730 and up)
  • AMD Radeon™ HD 7000M Series graphics for notebooks (HD 7730M and up)
  • AMD A4/A6/A8/A10-7000 Series APUs (codenamed “Kaveri”)
  • AMD A6/A8/A10 PRO-7000 Series APUs (codenamed “Kaveri”)
  • AMD E1/A4/A10 Micro-6000 Series APUs (codenamed “Mullins”)
  • AMD E1/E2/A4/A6/A8-6000 Series APUs (codenamed “Beema”)